Jak zwiększyć efektywność kampanii PPC?

Kampanie reklamowe typu PPC mogą się okazać wielkim sukcesem albo też stać się źródłem sporych kosztów. Wszystko zależy od ich efektywności, czyli tego, jaki jest stosunek zysków, np. pozyskania nowych Klientów, do kosztów tj. tego ile się zapłaciło za daną kampanie.

Jak sprawdzić efektywność kampanii?

Stosując reklamę PPC np. przez Google AdWords ma się dostęp do wielu narzędzi analitycznych, które mierzą jej efektywność. Najlepsza sytuacja ma miejsce wtedy, kiedy ilość wejść na stronę poprzez reklamę jest duża, a jeszcze lepiej, gdy te wejścia na stronę często kończą się sukcesem, czyli np. zakupem produktu przez danego Klienta.

Trudno tutaj określić, jaka konkretna wartość oznacza „dużo wejść na stronę”, a jaka „częste zakończenie sukcesem” – wszystko zależy od specyfiki branży i danej firmy. Co do zasady, jeśli obserwujesz mało wejść na stronę, to potrzebujesz lepiej dopasowanych słów kluczowych, być może potrzeba ich także większej ilości. Jeżeli zaś na stronę wchodzi dużo Klientów, lecz nie dokonują ani czynności, na których Ci zależy np. nie kupują produktów na stronie, to prawdopodobnie poprawy wymaga strona internetowa. Choć możliwe jest także, że w kampanii PPC dobrane zostały niewłaściwe słowa kluczowe.

O czym jeszcze pamiętać przy kampanii PPC?

Reklamy PPC mają krótką treść, wpisuje się w nich łącznie raptem kilkanaście słów. Kluczowe znaczenie ma tutaj odpowiednie wykorzystanie tej małej przestrzeni. Warto się więc do tego dokładnie przyłożyć, a najlepiej wczuć się w internautę i pomyśleć co może on wpisać w wyszukiwarkę, a co jest w stanie mu zapewnić treść dostępna na twojej stronie internetowej.

Kluczowe znaczenie ma oczywiście także to, co dany internauta zobaczy na twojej stronie po kliknięciu na reklamę. Strona na której się znajdzie powinna więc być atrakcyjna i dokładnie odpowiadać temu, czego taki internauta może oczekiwać.