Czy znacznie chatboxów będzie rosło?

Skuteczne metody marketingu ciągle ewoluują, szczególnie te dotyczące świata wirtualnego. Coraz większą popularnością cieszą np. chatboxy, które ułatwiają rekrutację, komunikację z klientem, a ich wykorzystanie wiąże się z niskimi kosztami.

Dlaczego chatboty stają się tak popularne?

Współczesne chatboty potrafią prowadzić rozmowy w czasie rzeczywistym na temat wybranej dziedziny, w taki sposób, że odbiorca wiadomości może nawet nie domyślić się, że rozmawia z algorytmem a nie żywym człowiekiem. Ponadto chatboxy pod wieloma względami górują nawet nad człowiekiem, ponieważ:

  • Odpowiadają automatycznie, a więc odbiorca nie musi czekać na odpowiedź.
  • Mogą działać 24/7 przez 365 dni w roku, nie potrzebują też żadnego urlopu.
  • Choć koszt ich zaprogramowania bywa wysoki, to po ich wdrożenie praktycznie nie generują już żadnych dodatkowych kosztów.
  • Potrafią udzielać sprecyzowanych odpowiedzi.
  • Nigdy nie ulegają emocjom, nawet w przypadku konwersacji z irytującym klientem

W konsekwencji chatboxy to wręcz idealne narzędzia do kontaktu z klientem, w zakresie podstawowych informacji. Chatboxy pracują tanio i efektywnie, a ponadto stanowią swego rodzaju ciekawostkę ich skuteczne wprowadzenie zaś jest postrzegane za przejaw innowacyjności danej firmy.

Chatboxy – chwilowa moda, czy też technologia przyszłości?

Chatboxy są obecnie bardzo popularne i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić. Wręcz przeciwnie wykorzystanie tej technologii ma rosnąć coraz szybciej. Po pierwsze dla tego, że coraz większą liczbę ludzi stanowią Ci, wychowani w erze Internetu, którzy z łatwością odnajdują się w komunikacji z chatboxem. Po drugie chatboxy są programowane w coraz lepszy sposób, a ich skuteczność i zakres działań są coraz większe. Warto tutaj zauważyć, że chatboxy służą już nie tylko jako narzędzie do podstawowej komunikacji z Klientami, ale także zaczynają być stosowane jako narzędzie rekrutacyjne i w tej roli także spisują się bardzo dobrze.