Czym jest off-site SEO?

Najważniejszym krokiem w pozycjonowaniu strony internetowej jest jej optymalizacja pod algorytmy wyszukiwarek, a szczególnie to, aby zapewnić atrakcyjny content. Po odpowiednim przygotowaniu strony z punktu widzenia on-site Seo, przychodzi zaś czas na działania dokonywane na zewnątrz, czyli tzw. off-site SEO.

Off site SEO – specyfikacja

Większość pozycjonerów kładzie nacisk na działania on-site SEO, ponieważ mają one większy wpływ na efekty, a przy tym można je w pełni kontrolow

ać, wystarczy bowiem dostosować wewnętrzną treść. W dobie rosnącej konkurencji warto jednak również zwrócić uwagę na działania pozycjonerskie prowadzone na zewnątrz strony.

Działania off-site SEO są świetnym narzędziem wspomagającym pozycjonowanie strony, szczególnie w przypadku fraz, na których konkuruje się z wieloma innymi pozycjonerami.

Jak prowadzić działania off-site SEO?

Głównym celem zewnętrznych działań SEO jest zapewnienie dużej ilości linków przekierowujących na daną stronę internetową. Znaczenie ma tutaj zarówno ilość, jak i jakość tych linków, czyli to, z jakich serwisów pochodzą. Dobrze przeprowadzona kampania link building może więc poprawić ranking danej strony, a także zwiększyć ruch na niej, co może zaowocować np. pozyskaniem nowych klientów. Linki zewnętrzne można pozyskiwać na wiele sposobów, takich jak:

  • Artykuły sponsorowane np. na blogach. W tym celu należy porozumieć się z właścicielem innej strony internetowej, by ten umieścił na swojej stornie artykuł, który będzie pasował tematycznie do profilu działalności obu stron, w którym znajdzie się odnośnik prowadzący do danej strony internetowej.
  • Linki pochodzące z innych stron, których jest się właścicielem.
  • Fora internetowe, powiązane z tematyką danej strony internetowej.
  • Posty w mediach społecznościowych, w których znajdą się linki do danej strony internetowej.

Zawsze warto się tutaj trzymać zasady, aby linki zewnętrzne pochodziły z możliwie najbardziej popularnych portali, których tematyka chociaż trochę jest zbliżona do treści danej strony internetowej.