Jak prowadzić kampanię Google AdWords?

Chcąc natychmiast ściągnąć do siebie klientów, którzy z wysokim stopniem prawdopodobieństwa będą chcieli skorzystać z twoich usług, warto zainteresować się kampanią internetową Google Adwords. W jaki sposób przeprowadzić ją skutecznie?

Jak rozpocząć kampanie Google AdWords?

Rozpoczęcie kampanii w Google AdWords jest banalnie proste, choć kosztowne. Wystarczy utworzyć konto na stronie Google, ustalić słowa kluczowe, w ramach których ma się pojawiać dana strona internetowa i wykonać przelew. Jako, że jest to reklama PPC, czyli pay per click, płaci się za każde kliknięcie internauty w dany reklamowy link. Ceny za pojedyncze kliknięcia zależą zaś od tego, jak popularne jest dane słowo kluczowe.

Czy kampanię Google AdWords można modyfikować?

Wielką zaletą Google AdWords jest to, że ma się nad nią ogromną kontrolę i cały czas można ją korygować. W każdym momencie można więc np. rozszerzyć kampanię o następne słowa kluczowe, a także np. czasowo ją wstrzymać.

Kampanię AdWords można także nakierowywać na ściśle określoną grupę klientów, np. pod względem ich lokalizacji geograficznej, co pozwala zoptymalizować tę reklamę zarówno małym przedsiębiorcom działającym lokalnie, jak i dużym korporacjom.

Z możliwości edycji kampanii wręcz trzeba korzystać. Warto bowiem cały czas śledzić efekty jakie przynosi taka kampania oraz analizować koszty jakie są z nią związane. Czasem warto również trochę poeksperymentować z frazami kluczowymi, by wybrać te, które rzeczywiście przynoszą pożądane skutki.

Jak dobrać słowa kluczowe?

Kluczowym elementem tego, aby kampania Google AdWords okazała się skuteczna jest wybranie odpowiednich słów kluczowych, czyli takich, jakie może wpisywać internauta zainteresowany usługami lub produktami oferowanymi na danej stronie. W celu ich określenia można skorzystać z narzędzi do tego stworzonych. Warto tutaj mieć na uwadze, aby długość fraz kluczowych miała odpowiednią długość.

Słowa kluczowe można zaś wprowadzać na różne sposoby:

  • Sama treść – wtedy to reklama pojawi się w przypadku wpisania przez internautę identycznej, ale również zbliżonej frazy. Przykładowo, jeśli w kampanii GoogleAdWords wybierzesz słowo kluczowe: Biuro rachunkowe Wrocław, to pojawi się ono w wynikach wyszukiwania, także wtedy, kiedy internauta wpisze w Google frazę: Usługi rachunkowe Wrocław
  • W nawiasie kwadratowym – w takiej sytuacji fraza pojawi się tylko i wyłącznie na konkretnej frazie. Jeżeli więc ustawiłeś w Google AdWords frazę Biuro rachunkowe Wrocław, to pojawi się ono w wynikach wyłącznie, gdy internauta wpisze: Biuro rachunkowe Wrocław.
  • W cudzysłowie – w tym przypadku reklama pojawi się również wtedy, kiedy internauta wpisze zwrot szerszy niż zawarty w kampanii Google reklamowej. Przykładowo, jeżeli w Google AdWords użyjesz zwrotu „Biuro rachunkowe Wrocław”, to pojawi się ono w wynikach wyszukiwania także wtedy, kiedy internauta wpisze w wyszukiwarkę frazę: Dobre biuro rachunkowe Wrocław.
  • Z minusem – minus służy do wykluczania słów, przy których nie chce się być widocznym w wynikach wyszukiwania. Jeżeli więc w Google Adwords wybrałeś frazę Biuro rachunkowe Wrocław –tanie, to nie pojawi się ono w wynikach wyszukiwania, kiedy internauta wpisze zwrot: tanie biuro rachunkowe Wrocław.