Czym jest wynik jakości?

Choć Google AdWords to płatna reklama to częstotliwość jej pojawiania nie zależy tylko od wysokości płaconej stawki, ale również od tzw. wyniku jakości. Czym on jest i jak sprawić by był wysoki?

Współczynnik jakości, czyli co?

Google określa jakość danej kampanii reklamowej na podstawie wyniku jakości, czyli tego, czy dana reklama jest użyteczna dla internautów. Współczynnik jakości jest szacowany na bazie takich czynników jak:

  • Jakość landing page, czyli tego czy strona docelowa jest odpowiednio wysokiej jakości. Łatwa nawigacja, szybkie ładowanie strony, atrakcyjna treść są tutaj premiowane.
  • Trafności danej kampanii reklamowej, tj. tego czy słowa kluczowe są zbieżne z treścią reklamy.
  • Współczynnik wejść na stronę badany na bazie danych historycznych. Im więc, stosunek wejść na stronę do wyświetleń reklamy jest wyższy, tym wynik jakości także jest wyższy, a dana reklama będzie się częściej pojawiać.

Z jakich powodów wynik jakości jest ważny?

Wysoka wartość wyniku jakości daje wymierne korzyści, ponieważ dzięki niemu dana reklama będzie się częściej wyświetlać. Po drugie wskaźnik ten daje doskonałą informację zwrotną. Co prawda, jest tworzony na bazie algorytmów, ale informacje przez niego podane pozwalają sprawdzić, czy dana kampania reklamowa stoi na odpowiednim poziomie, czy też wymaga dalszego dopracowania.