Jakie narzędzia pomagają w pozycjonowaniu?

Pozycjonując stronę warto jest korzystać ze wsparcia analitycznego. Użycie kilku prostych, a czasem także i darmowych programów może bowiem przyspieszyć i usprawnić pracę, a przy tym zapewnić osiągnięcie lepszych wyników.

Pozycjonowanie jak Ekonomia

Pozycjonowanie jest dziedziną, w której dane i statystki mają ogromne znaczenie. Z drugiej jednak strony algorytmy wyszukiwarek są owiane tajemnicą, a zachowania internautów trudno jednoznacznie przewidywać. Często także można się natknąć na spory pozycjonerów dotyczące konkretnej tematyki z zakresu SEO, którzy mogą mieć zupełnie odmienne zdanie na dany temat. Przypomina to wręcz spory ekonomistów, którzy powołując się na różne dane i obliczenia postulują zupełnie odmienne wnioski.

Choć pozycjonowanie jest więc oparte w dużej mierze na liczbach, to jednak wielu pozycjonerów przyznaje, że ta praca oparta jest na metodzie prób i błędów, a w różnych sytuacjach odmienne strategie okazują się skuteczne. Mimo tego jest przynajmniej kilka narzędzi, którymi warto się posługiwać w czasie pozycjonowania strony.

Narzędzia audytorskie

W Internecie znaleźć można wiele

i to często darmowych narzędzi, które w kilka chwil oceniają bieżącą stronę internetową pod kątem SEO. Choć wyniki w ten sposób uzyskane są często dość ogólne to dzięki nim można uzyskać informację o tym, na jakich parametrach należy skupić swą uwagę. Przed podjęciem konkretnych działań, warto skorzystać z kilku takich narzędzi audytorskich.

Sprawdzacze tekstu i unikalności

Przed zamieszczeniem treści na stronie należy sprawdzić, czy jest ona poprawna pod względem ortografii, stylistyki itp. Choć pakiety edytorów tekstowych sprawdzają treść pod wieloma względami, to warto tutaj skorzystać z bardziej zaawansowanych narzędzi korektorskich dostępnych w sieci. Jest to istotne, ponieważ każdy błąd językowy wychwycony przez czytelnika, może go zniechęcić do dalszego korzystania z danej strony internetowej.

Pamiętając o tym, jak ważna jest unikalność tekstu, przed wprowadzeniem nowej treści na stronę warto również sprawdzić ją na stronach badających to, czy dany fragment nie jest plagiatem. Z punktu widzenie SEO na swojej stronie dobrze jest publikować bowiem wyłącznie teksty, które są unikalne w stu procentach.

Narzędzia badające szybkość ładowania strony

Jako że szybkość ładowania strony ma także spore znaczenie przy ustalaniu rangi strony przez algorytmy, to również pod tym względem warto przetestować swój portal. W Internecie znaleźć można zaś wiele darmowych narządzi, które do tego służą.

Pomoce w wyszukiwaniu słów kluczowych

Treść strony jest najważniejsza z punktu widzenia pozycjonowania. Sama treść jest zaś oceniana przez algorytmy wyszukiwarki w dużej mierze na podstawie tzw. słów kluczowych. Jeśli zaś nie jest się pewnym, jakie frazy kluczowe sprawdzą się w danym przypadku, to warto skorzystać z narzędzi, które są stworzone właśnie do tego, by pomóc je wyszukiwać.