Jakie są wady i zalety Google AdWords?

Google to niekwestionowany lider wyszukiwarek i to pod niego trzeba dostosowywać strategię pozycjonowania. Wielu właścicieli stron decyduję się także skorzystać z reklamy PPC, czyli używa Google AdWords. Dlaczego jest to tak popularne?

Google AdWords, czyli reklama skrojona na miarę

Reklama typu Google AdWords ma wiele zalet. Po pierwsze jest mało nachalna, a jednocześnie bardzo widoczna. Po drugie często cechuje ją wysoka skuteczność, ponieważ trafia ona dokładnie do Klienta, który jest zainteresowany daną usługą. W końcu wchodząc na dany link wykazuje on wysokie zainteresowanie ofertą, którą znajdzie na stronie. Kolejną zaletą Google AdWords jest dostęp do ogromnej ilości wysokiej jakości narzędzi wspierających przygotowanie skutecznej kampanii tego typu.

Z tych powodów odpowiednie wdrożenie strategii Google AdWords jest potencjalnie wysoce skutecznym sposobem pozyskiwania nowych Klientów, o czym świadczy rosnąca popularność tego narzędzia wśród firm na całym świecie.

Czy Google AdWords ma jakieś wady?

Tak jak to bywa ze wszystkim, tak i Google AdWords ma pewne wady i ograniczenia. Po pierwsze spora część Internautów pomija wyniki wyszukiwania oznaczone jako sponsorowane, a ufa bardziej tym, które pojawiają się na liście wyszukiwania nie ze względu na reklamę, a ze względu na jakość.

Drugą wadą Google AdWords jest ich cena, która szczególnie na popularnych frazach może osiągać bardzo wysokie wartości.