Jak uniknąć kar od Google?

Jeśli nie ma Cię w Google to nie istniejesz – to popularne powiedzenie staje się coraz bardziej aktualne. Z tego powodu firmy z całego świata robią, co mogą, aby znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Celem Google jest zaś dostarczanie jak najlepszych wyników swoim użytkownikom, dlatego też, przy złamaniu pewnych reguł można się narazić na kary od Google polegające na spadku rankingu danej strony internetowej.

Jakich kar można się spodziewać od Google?

Przez Google można zostać ukaranym na dwa sposoby. Po pierwsze można otrzymać tzw. filtr, który powoduje, że dana strona spadnie nawet o kilkadziesiąt miejsc w wynikach wyszukiwania. Oznacza to więc, że np. strona, która pojawiała się na jednym z czołowych miejsc wyników, zostanie przesunięta nawet o kilkanaście stron w wynikach wyszukiwania. Takie filtry są nakładane na często wiele miesięcy, co czyni je bolesnymi karami.

Jeszcze większą karą jest otrzymanie bana, czyli usunięcie strony z wyników wyszukiwania. Tak bolesną karę otrzymać można za bardzo poważne nadużycia w czasie prób pozycjonowania danej strony. Kiedy zaś otrzyma się taką karę, można sprawdzić, co było tego przyczyną, a po naprawie nieprawidłowości odwołać się od bana. Przywrócenie jednak strony do wyników wyszukiwania może zająć wiele miesięcy.

Jak uniknąć kar od Google?

Kary od Google są przyznawane zarówno przez algorytmy, jak i pracowników tej firmy. Chcąc ich uniknąć należy przestrzegać wielu zasad, takich jak:

  • Linki wewnętrzne powinny prowadzić do fraz powiązanych z tekstem danego linku. Ponadto tekst linkujący powinien być krótki i zawierać jedno lub dwa słowa.
  • Posiadanie strony, która nie działa prawidłowo na urządzeniach mobilnych, czyli takich, które są nieczytelne np. na smartfonach.
  • Zwrócenie uwagi na linki zewnętrzne i na to, czy nie pochodzą one ze stron zakwalifikowanych jak spamerskie. Można to kontrolować za pomocą odpowiedniego oprogramowania.
  • Zwrócenie uwagi na względy techniczne, strona powinna ułatwiać użytkownikom korzystanie i poruszani się po niej. Wysoki współczynnik odrzuceń może bowiem także poskutkować karą.

Chcąc uniknąć otrzymania kar należy przede wszystkim zachować zdrowy rozsądek przy pozycjonowaniu strony i wczuć się w to, jak Google może postrzegać dane działanie. Warto pamiętać, że celem Google jest to, aby swoim użytkownikom zapewnić najlepsze wyniki wyszukiwania, czyli takie, które spełnią ich oczekiwania. Kiedy więc w czasie pozycjonowania skupimy się na tym, co najważniejsze, czyli przygotowaniu atrakcyjnej treści i nie będziemy stosować podejrzanych technik SEO, to możemy być raczej spokojni o to, że nie otrzymamy żadnej kary.