Social media marketing zyskuje na znaczeniu. Media społecznościowe to świetny sposób na budowanie marki, bezpośredni kontakt, z klientem, a także reklamę konkretnych usług i produktów. W jaki sposób robić to skutecznie?
Jak reklamować się w mediach społecznościowych?
Wbrew pozorom skuteczne promowanie marki w mediach społecznościowych nie jest prostą sprawą. Samo założenie konta i wrzucanie postu, co jakiś czas nie przyniesie żadnych skutków. W mediach społecznościowych także panuje intensywna konkurencja reklamowa, a skusić użytkownika chociażby do obserwowania danego profilu także nie jest łatwo.
Konieczne jest więc tworzenie ciekawej treści, która zachęca użytkowników do jej przeczytania i obejrzenia, a najlepiej udostępnienia jej na swoim profilu.
Czy działania w social media mogą wspomagać inne formy e-marketingu ?
Profil na portalu społecznościowym może sam w sobie przynieść spore zyski wizerunkowe. Warto jednak pamiętać o tym, że jest to także metoda na zwiększenie efektywności innych działań marketingu online. Powiązanie strony z profilem na mediach społecznościowych może bowiem zwiększyć ranking danej strony dla algorytmów wyszukiwarki. W dodatku na profilu w mediach społecznościowych można udostępniać np. treści blogowe ze swojej strony internetowej, co zaś może zwiększyć ruch na stronie i także być korzystne z punktu widzenia SEO.